23. 1. 2012

Tested - Santa Cruz V10 Carbon 2012 (custom build)


Před odjezdem do Itálie mi Bredok suše oznámil,že si nemám brát svoje kolo,
ale že pro mě má nachystanej test bike,kterej potřebuje před sezónou zajet.
Na jednu stranu mě to potěšilo,na druhou jsem měl trochu obavy,
že to někde položím a bude vymalováno.Ale nestalo se a já si ježdění užíval celých pět dnů.

 Co se týče osazení Santa Cruz dělá pro sjezd už jen karbonový rám,
tenhle byl se vzduchovým tlumičem RS Vivid 5.1,který je za příplatek
(standartně se dává pružinovej Fox DHX RC4)se zdvihem 254 nebo 216mm.
Barva černá+zadní stavba kartáčovaný hliník.
Já jezdil na zdvihu 254mm-vzhledem k profilu tratí v Romolu a minimálnímu prohupování při šlapání
 jsem neměl potřebu zdvih měnit.
Vidlice byla osazena vzduchová Rock Shox Boxxer World Cup.

 Kokpit dodal Kubajsz ze Shaman Racing a to fajnovky Spank Spike 777 EVO
 včetně integrovaného představce,obojí v bavě leštěného hliníku,
taky napínák Shaman a ráfky Spank Spike 35 zapletené na náby Hope.
 

Brzdy taktéž Hope - luxusní Tech Evo 2 na plovoucích kotoučích.Řazení  a přehazovačka Sram X9,pláště Maxxis Highroller 2,5 butyl 42a a duše Maxxis 1,2mm takže s váhou se dá jít ještě dolů.
 Sedlovka Thomson Elite a sedlo WTB Silverado s titanovými lyžinami.
Kliky Truvativ Descendant a pedály Nukeproof Proton Alu/Cromo 438g
(budou vyměněny za Nukeproof Mag-Ti s titanovou osou a hořčíkovou klecí a váhou 294g/pár!).
Komponenty vybral a kolo sladil pan Blue.

No co vám budu povídat,jezdilo se na tom skvěle i když já nejsem ten kdo by uměl ocenit kvality čistokrevnýho závoďáku,ale váha kola lehce přes 16kg je fakt znát a akcelerace byla výborná.
Tam kde bych na svým freeridovým Norcu musel hamtat,
tady stačilo lehce přišlápnout a jelo to samo.
Ne nadarmo se Santa chlubí nejlehčím závodním rámem na DH.
Všechno fungovalo na jedničku,akorát se musel dotáhnout výplet a pár šroubů u tlumiče a brzd,
jak si kolo sedalo po sestavení v dílně.

Jedinou výhradu za sebe mám k RS World Cup,i přes všemožné laborování s kompresí i odskokem nechodila úplně 100%,potřebuje delší čas na zajetí
a citlivostí nemůže konkurovat mojí pružinový MZ RC3,takže tady bych s verdiktem posečkal,
třeba Bredokova chodí o dost líp.
Zato tlumič Vivid chodil pěkně hned od začátku a skoro nešlo poznat že jde o  tlumič vzduchový.

Zdvih 254mm je takřka nekonečný,doraz se mi nepodařil dát
ani když jsem vletěl do metrových schodů nebo něco ohranil.
Řidítka posloužila taky dobře i přes značnou šířku jsem nepociťoval žádné kroucení a ohýbání.
Brzdy Hope jsou jedním slovem kotvy na jeden prst a nezahřívaly se ani na 7km sjezdu
- teda trochu jo,ale v porovnání s ostatními o dost míň.Další plus je jejich systém nastavení chodu páčky,
který se mi moc zamlouval.

Celkový dojem je na jedničku jen cena asi bude pro spoustu lidí vyšší i když cena 81.296kč za rám s tlumičem RS Vivid je např. o 20.000 nižší než u Treku Session 9.9 DH Carbon.
Já bych se rozhodl pro Santu už i z toho důvodu že to není tuctová značka.

Kolo bude k zapůjčení jako test bike ve Sportful centru  v Berouně.
Bredokovi dík za zapůjčení.Galerka tady.Pic Deu


6 komentářů:

drzhor řekl(a)...

pecka počtení, sám jsem pořídil tydhle brzdy a těším se na kopec jak děcko :)

Anonymní řekl(a)...

Dobrýý, a muzete napsat neco víc k tlumáku, přemýšlím o něm. A jaká je to verze jeho? Lo, mid, nebo hi comp? Dííky

Anonymní řekl(a)...

Recenze super. Mám za to, že horší citlivost RS boxxer je dána nedostatkem mazacího oleje. Zatím jsem dělal servis 7 vidlic RS a 4 z toho v sobě z výroby neměli ani trochu mazacího oleje.

Bredok řekl(a)...

Díky za tip k vidlici.Co mě ještě u vidlice mrzí je fakt, že na hmotnost cca 75kg se na normální ježdění musí skoro vypustit vzduch. Při nafoukání dle tabulky na noze je vidlice skoro nestlačitelná. Máme na kolech tři a všechny se chovají stejně :o( Musel by se jet MEGABRUTAL aby vidlice musela bejt nafouknutá dle doporučení.

Bredok

Petr ICE Stuka řekl(a)...

cim mensi tlak, tim vyssi zivotnost tesneni a tim dyl zustane mazaci olej na vzduchovym pistku

Anonymní řekl(a)...

Co si myslíte o carbonu vs hliník? Jako toho, že někde něco rupne při dopadu, nebo tvrdém DH, se nebojím, ale spíš toho, že trefím nějakou skalku, popřípadě že kus šutru odletí od předního kola do rámu. Hliník se většinou ohne, ale vydrží. Co karbon? Nepraskne?

Shoutboard

Archiv

(c) pragueriders. Používá technologii služby Blogger.